Plan działania 2022 - 2025


Plan działania na rzecz poprawy zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami na lata 2022 – 2025

14‑04‑2022 12:58:25

PLAN DZIAŁANIA NA RZECZ POPRAWY ZAPEWNIENIA DOSTĘPNOŚCI OSOBOM ZE
SZCZEGÓLNYMI POTRZEBAMI W STAROSTWIE POWIATOWYM W SIERADZU
NA 2022 - 2025 r.

Na podstawie art. 14 w związku z art. 6 ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami (Dz. U. z 2020 r. poz. 1062) ustala się plan działania na rzecz poprawy zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami.

lp.

Zakres działań

Realizujący zadanie

Sposób realizacji

Termin realizacji

1

Przygotowanie planu działania na lata 2022 - 2025 na rzecz poprawy dostępności

Koordynator do spraw dostępności

Opracowanie planu i przedstawienie do akceptacji Zarządowi

Kwiecień 2022r.

2

Omówienie planu działań podjętych na rzecz poprawy dostępności

Koordynator do spraw dostępności przy wsparciu Wydziału Inwestycji i Zarządzania Nieruchomościami oraz Wydziału Organizacyjnego

Przeprowadzenie przeglądu obiektów pod względem dostępności:

-architektonicznej

-informacyjno-komunikacyjnej.

- cyfrowej

Kwiecień 2022r.

3

Wspieranie osób ze szczególnymi potrzebami w zakresie dostępności:

- architektonicznej,

- cyfrowej,

- informacyjno-

komunikacyjne

Koordynator do spraw dostępności

Podanie na stronie jednostki (BIP) informacji adresowych i kontaktowych podmiotów wspierających osoby ze szczególnymi potrzebami

Realizacja w całym okresie działania

4

Sporządzenie Raportu o stanie zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami, zgodnie z art. 11 ustawy

Koordynator do spraw dostępności

Przekazanie sporządzonego Raportu do Zatwierdzenia i publikacja Raportu na stronie podmiotowej BIP jednostki

W terminach przewidzianych w art. 11 ustawy

5

Monitorowanie działalności Jednostki o której mowa w art. 14 ust. 2 ustawy w zakresie zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami

Koordynator do spraw dostępności i zespół

 

 Przesyłanie możliwymi środkami niezbędnych informacji w zakresie potrzeb osób ze szczególnymi potrzebami

 Podejmowanie działań mających na celu usuwanie barier i zapobieganie ich powstawaniu

 Sukcesywna realizacja wytycznych zawartych w raporcie uzyskanym po przeprowadzeniu audytu

 

Realizacja w całym okresie działania

 

Harmonogram do realizacji
Planu działania na rzecz poprawy zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami
na lata 2022 – 2025

Harmonogram realizacji Planu obejmuje realizację działań będących efektem przeprowadzonych w Starostwie Powiatowych w Sieradzu analiz, audytów oraz obserwowanych potrzeb na rzecz osób ze szczególnymi potrzebami. W wyniku monitorowania działalności Urzędu, o którym mowa w art. 14 ust. 2 ustawy w zakresie zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami, Plan działania zostaje uszczegółowiony w zakresie dostępności architektonicznej, cyfrowej oraz informacyjno-komunikacyjnej.

Monitorowanie działalności Urzędu o którym mowa w art. 14 ust. 2 ustawy w zakresie zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami

Czas realizacji

Niezbędne działania/podejmowane kroki

Osoba odpowiedzialna

Dostępność architektoniczna

Oznaczenie krawędzi stopni schodów prowadzących do wejścia głównego do budynku

2022-2025

Przygotowanie zapytania ofertowego

Koordynator ds. dostępności/Wydział Inwestycji i Zarządzania Nieruchomościami

Wykonanie oznaczeń powierzchniowych – ścieżek dotykowych oraz pasów ostrzegawczych

2022-2025

Przygotowanie zapytania ofertowego

Koordynator ds. dostępności/Wydział Inwestycji i Zarządzania Nieruchomościami

Zakup oznaczeń dotykowych na poręczach schodów i pochylni

2022-2025

Przygotowanie zapytania ofertowego

Koordynator ds. dostępności/Wydział Inwestycji i Zarządzania Nieruchomościami

Zakup tabliczek przydrzwiowych z oznaczeniem pomieszczeń np. sanitarno-higienicznych, opisem w alfabecie Brille’a

2022-2025

Przygotowanie zapytania ofertowego

Koordynator ds. dostępności/Wydział Inwestycji i Zarządzania Nieruchomościami

Zakup tablic informacyjnych z wykazem wydziałów, opisy w alfabecie Braille’a

2022-2025

Przygotowanie zapytania ofertowego

Koordynator ds. dostępności/Wydział Inwestycji i Zarządzania Nieruchomościami

Zakup planów tyflograficznych

2022-2025

Przygotowanie zapytania ofertowego

Koordynator ds. dostępności/Wydział Inwestycji i Zarządzania Nieruchomościami

Dostępność Cyfrowa Dostosowanie stron www, dokumentów i treści cyfrowych do wymagań ustawy z dnia 4 kwietnia 2019r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych (Dz. U. poz. 848)

Zapewnienie dostępnych dokumentów cyfrowych

2022-2025

Szkolenie dla wszystkich pracowników tworzących dokumenty cyfrowe.

Coroczna aktualizacja Deklaracji dostępności.

Wydział Organizacyjny

Redagowanie treści prowadzonych stron internetowych, Zapewnienie dostępnych multimediów

2022-2025

Szkolenie dla redaktorów stron internetowych oraz osób przygotowujących materiały do publikacji na ww. stronach.

Wydział Organizacyjny

Używanie prostego języka

2022-2025

Szkolenie dla pracowników oraz udostępnianie im materiałów dotyczących używania prostego języka

Wydział Organizacyjny

Dostępność informacyjno - komunikacyjna

Zakup pętli indukcyjnej

2022-2025

Przygotowanie zapytania ofertowego

Koordynator ds. dostępności/Wydział Inwestycji i Zarządzania Nieruchomościami

 

Pełna treść w załączonym pliku.

Liczba pobrań
Trwa wczytywanie metryki. Proszę czekać.
Informacja wytworzona przez:
Marcin Wyszkowski
email: mwyszkowski@powiat-sieradz.pl tel.:+48 43 822 09 02
, w dniu:  13‑04‑2022 13:42:22
Informacja wprowadzona do BIP przez:
Marcin Wyszkowski
email: mwyszkowski@powiat-sieradz.pl tel.:+48 43 822 09 02
, w dniu:  $dateTool.format("dd-MM-yyyy HH:mm:ss", $date).replace(" ", " ").replace("-","‑").replace(" 00:00:00", "")
Data ostatniej aktualizacji:
14‑04‑2022 12:59:31
Ilość wyświetleń:
Trwa wczytywanie
Wczytywanie danych...
Lp. Rodzaj zmiany article-history-date-create Wytworzono przez Wprowadzono przez Akcje
article-history-load-more
article-show-archive