Plan działania 2020 - 2021


Plan działania na rzecz poprawy zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami na lata 2020 – 2021

27‑04‑2022 13:22:10

PLAN DZIAŁANIA NA RZECZ POPRAWY ZAPEWNIENIA DOSTĘPNOŚCI OSOBOM ZE 
SZCZEGÓLNYMI POTRZEBAMI W STAROSTWIE POWIATOWYM W SIERADZU
NA LATA 2020-2021

Na podstawie art. 14 w związku z art. 6 ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami (Dz. U. z 2020 r. poz. 1062) ustala się plan działania na rzecz poprawy zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami.

 

Lp.

Zakres działań

Realizujący zadanie

Sposób realizacji

Termin realizacji

1.

Analiza stanu siedziby Starostwa Powiatowego w Sieradzu pod względem dostosowania, w zakresie dostępności:

− architektonicznej

do potrzeb osób ze szczególnymi potrzebami.

Koordynator do spraw dostępności przy wsparciu Wydziału Architektury i Budownictwa, Wydziału Inwestycji i Zarządzania Nieruchomościami oraz Wydziału Organizacyjnego.

Przeprowadzenie przeglądu obiektów pod względem dostępności

− architektonicznej - zgodnie z art. 6 pkt 1 ww. ustawy,

wraz ze wskazaniem działań, które będą musiały zostać wykonane, by spełnione zostały minimalne wymagania służące zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami.

31.01.2021 r.

 

Analiza stanu siedziby Starostwa Powiatowego w Sieradzu pod względem dostosowania, w zakresie dostępności:

− informacyjno-komunikacyjnej do potrzeb osób ze szczególnymi potrzebami.

Koordynator do spraw dostępności przy wsparciu Wydziału Inwestycji i Zarządzania Nieruchomościami oraz Wydziału Organizacyjnego.

Przeprowadzenie przeglądu obiektów pod względem dostępności:

− informacyjno-komunikacyjnej - zgodnie z art. 6 pkt 3 ww. ustawy

wraz ze wskazaniem działań, które będą musiały zostać wykonane, by spełnione zostały minimalne wymagania służące zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami.

31.01.2021 r.

2.

Analiza stanu dostępności cyfrowej:

− Biuletynu Informacji Publicznej Powiatu Sieradzkiego,

− strony internetowej Powiatu Sieradzkiego

do potrzeb osób ze szczególnymi potrzebami.

Koordynator do spraw dostępności we współpracy z Administratorem systemów informatycznych.

Przeprowadzenie analizy w zakresie dostępności cyfrowej - zgodnie z art. 6 pkt 2 ww. ustawy.

31.01.2021 r.

3.

Określenie działań w zakresie poprawy dostępności:

− architektonicznej,

− informacyjno-komunikacyjnej

w siedzibie Starostwa Powiatowego w Sieradzu.

Koordynator do spraw dostępności przy wsparciu Wydziału Architektury i Budownictwa, Wydziału Inwestycji i Zarządzania Nieruchomościami oraz Wydziału Organizacyjnego.

Ustalenie harmonogramu działań na rzecz poprawy dostępności architektonicznej i dostępności informacyjno-komunikacyjnej – do wymagań określonych w art. 6 pkt 1 i 3 ww. ustawy.

28.02.2021 r.

4.

Określenie działań w zakresie poprawy dostępności cyfrowej:

− Biuletynu Informacji Publicznej Powiatu Sieradzkiego,

− strony internetowej Powiatu Sieradzkiego.

Koordynator do spraw dostępności przy wsparciu Administratora systemów informatycznych.

Ustalenie harmonogramu działań dostosowujących strony do wymagań określonych w art. 6 pkt 2 ww. ustawy.

 

28.02.2021 r.

5.

Dokonanie diagnozy w zakresie dostępu alternatywnego w przypadku braku możliwości zapewnienia dostępności dla osób ze szczególnymi potrzebami ze względu na ograniczenia architektoniczne i informacyjno-komunikacyjne.

Koordynator do spraw dostępności przy wsparciu Wydziału Architektury i Budownictwa, Wydziału Inwestycji i Zarządzania Nieruchomościami oraz Wydziału Organizacyjnego.

Określenie zasad dostępu alternatywnego, monitoring przypadków zapewnienia dostępu alternatywnego.

28.02.2021 r.

6.

Dokonanie diagnozy w zakresie zapewnienia alternatywnego sposobu dostępu do elementu strony BIP i strony internetowej lub aplikacji mobilnej w przypadku braku możliwości zapewnienia jego dostępności cyfrowej.

Administrator systemów informatycznych.

Określenie zasad dostępu alternatywnego, monitoring przypadków zapewnienia dostępu alternatywnego.

28.02.2021 r.

7.

Wspieranie osób ze szczególnymi potrzebami w dostępie do usług świadczonych przez Starostwo Powiatowe w Sieradzu w zakresie dostępności:

− architektonicznej,

− informacyjno-komunikacyjnej,

− cyfrowej.

Monitorowanie działalności urzędu w tym zakresie.

Koordynator do spraw dostępności przy wsparciu Wydziału Architektury i Budownictwa, Wydziału Inwestycji i Zarządzania Nieruchomościami oraz Wydziału Organizacyjnego.

 

Administrator systemów informatycznych.

Podejmowanie różnego rodzaju działań w zależności od potrzeb.

 

Przyjmowanie uwag, opinii i sugestii od osób ze szczególnymi potrzebami, a także od ich rodzin i opiekunów dotyczących problemów natury architektonicznej, informacyjno-komunikacyjnej oraz cyfrowej, z jakimi mogą się spotkać podczas kontaktu z urzędem.

 

Przyjmowanie uwag i propozycji pracowników urzędu.

 

Podejmowanie działań mających na celu usuwanie barier i zapobieganie ich powstawaniu.

Na bieżąco

8.

Określenie możliwości pozyskania środków zewnętrznych na realizację zadań z zakresu poprawy dostępności dla osób ze szczególnymi potrzebami.

Koordynator do spraw dostępności we współpracy z Wydziałem Inwestycji i Zarządzania Nieruchomościami oraz Wydziałem Finansowym.

Ustalenie możliwości pozyskania środków zewnętrznych na lata 2020 – 2025 w szczególności:

  • z funduszu dostępności;

  • z funduszy unijnych,

  • z dotacji celowych z budżetu państwa,

  • z PFRON.

 

9.

Sporządzenie Raportu o stanie zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami w Starostwie Powiatowym w Sieradzu zgodnie za art. 11 ww. ustawy

Koordynator do spraw dostępności.

1.Przedstawienie projektu Raportu o stanie zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami Staroście Sieradzkiemu.

2.Zatwierdzenie Raportu o stanie zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami przez Starostę Sieradzkiego.

3.Opublikowanie Raportu o stanie zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami w Biuletynie Informacji Publicznej Starostwa Powiatowego w Sieradzu.

4.Przedstawienie Raportu o stanie zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami Wojewodzie Łódzkiemu.

 

31.03.2021 r.

 

Pełna treść w załączonym pliku.

Liczba pobrań
Trwa wczytywanie metryki. Proszę czekać.
Informacja wytworzona przez:
Marcin Wyszkowski
email: mwyszkowski@powiat-sieradz.pl tel.:+48 43 822 09 02
, w dniu:  13‑04‑2022 13:27:09
Informacja wprowadzona do BIP przez:
Marcin Wyszkowski
email: mwyszkowski@powiat-sieradz.pl tel.:+48 43 822 09 02
, w dniu:  $dateTool.format("dd-MM-yyyy HH:mm:ss", $date).replace(" ", " ").replace("-","‑").replace(" 00:00:00", "")
Data ostatniej aktualizacji:
27‑04‑2022 13:31:13
Ilość wyświetleń:
Trwa wczytywanie
Wczytywanie danych...
Lp. Rodzaj zmiany article-history-date-create Wytworzono przez Wprowadzono przez Akcje
article-history-load-more
article-show-archive