Sprawozdanie z planu działania 2020 - 2021


Sprawozdanie do Planu działania na rzecz poprawy zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami w Starostwie Powiatowym w Sieradzu na lata 2020/2021

13‑04‑2022 13:33:16

Sieradz, dn. 01.02.2022r.

Sprawozdanie do Planu działania na rzecz poprawy zapewnienia dostępności
osobom ze szczególnymi potrzebami w Starostwie Powiatowym w Sieradzu na lata
2020/2021 wprowadzony
Zarządzeniem nr 53/2020 Starosty Sieradzkiego z dnia 30 listopada 2020r.

W związku z planem działania na rzecz poprawy zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami w Starostwie Powiatowym w Sieradzu na lata 2020/2021 zaplanowano:

  1. Analizę stanu siedziby Starostwa Powiatowego w Sieradzu pod względem dostosowania w zakresie dostępności architektonicznej, informacyjno komunikacyjnej, a także analizę stron internetowych, biuletynu informacji publicznej.
  2. Określenie działań w zakresie dostępności: architektonicznej, informacyjno – komunikacyjnej, cyfrowej.
  3. Dokonanie analizy w zakresie zapewnienia alternatywnego sposobu dostępności do elementu strony BIP i stron internetowych.
  4. Wspieranie osób ze szczególnymi potrzebami w dostępie do usług świadczonych w zakresie dostępności: architektonicznej, informacyjno – komunikacyjnej, cyfrowej.
  5. Określenie możliwości pozyskania środków zewnętrznych na realizację zadań z zakresu poprawy dostępności dla osób ze szczególnymi potrzebami.
  6. Sporządzenie raportu o stanie zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami w Starostwie Powiatowym w Sieradzu.

W związku z realizacją przepisów ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami przeprowadzono czynności audytowe w celu dokonania oceny stanu dostępności w poszczególnych jednostkach organizacyjnych Powiatu Sieradzkiego. W związku z przeprowadzonym audytem dokonano analizy pod względem dostosowania w zakresie dostępności architektonicznej, informacyjno-komunikacyjnej we wszystkich jednostkach organizacyjnych Powiatu Sieradzkiego. Określono możliwości pozyskiwania środków zewnętrznych w celu zapewnienia dostępności. Koordynator ds. dostępności odbył spotkanie z Dyrektorem PEFRO-nu Władysławem Skwarką w związku z możliwością pozyskania środków zewnętrznych na lata 2022-2025r.

Zarządzeniem nr 45/2021 z dnia 14 września 2021 r. powołano Zespół ds. dostępności działający przy koordynatorze ds. dostępności w Starostwie powiatowym w Sieradzu, w zakresie dostępności informatyczno – komunikacyjnej były prowadzone konsultacje z informatykami: Pawłem Krzystanek, Marcinem Wyszkowskim, a także w zakresie dostępności architektonicznej: Maciejem Książkiem – Naczelnikiem Wydziału Architektury i Budownictwa, a także w kwestiach organizacyjnych z Marcinem Majewskim – Naczelnikiem Wydziału Organizacyjnego.

Sporządzono raport o stanie zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami w Starostwie Powiatowym w Sieradzu.

 

Pełna treść w załączonym pliku.

Liczba pobrań
Trwa wczytywanie metryki. Proszę czekać.
Informacja wytworzona przez:
Marcin Wyszkowski
email: mwyszkowski@powiat-sieradz.pl tel.:+48 43 822 09 02
, w dniu:  13‑04‑2022 13:30:45
Informacja wprowadzona do BIP przez:
Marcin Wyszkowski
email: mwyszkowski@powiat-sieradz.pl tel.:+48 43 822 09 02
, w dniu:  $dateTool.format("dd-MM-yyyy HH:mm:ss", $date).replace(" ", " ").replace("-","‑").replace(" 00:00:00", "")
Data ostatniej aktualizacji:
13‑04‑2022 13:37:15
Ilość wyświetleń:
Trwa wczytywanie
Wczytywanie danych...
Lp. Rodzaj zmiany article-history-date-create Wytworzono przez Wprowadzono przez Akcje
article-history-load-more
article-show-archive