Deklaracja dostępności


Koordynatorem do spraw dostępności jest Magdalena Kuszmider

 

Deklaracja Dostępności dla strony internetowej www.spsieradz.finn.pl

Starostwo Powiatowe w Sieradzu zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej BIP zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej BIP Starostwa Powiatowego w Sieradzu.

  • Data publikacji strony internetowej: 2014-08-27.
  • Data ostatniej istotnej aktualizacji: 2020-11-23.

Status zgodności z ustawą

Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej.

Niespełnione wymagania

  • Status wynika z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej:
    • część plików nie jest dostępnych cyfrowo,
    • część opublikowanych zdjęć nie posiada opisu alternatywnego,
    • brak odpowiedniej struktury nagłówkowej artykułów,
    • filmy nie posiadają napisów dla osób głuchych.

Powody braku spełaniania wymagań

  • Wyłączenia:
    • mapy są wyłączone z obowiązku zapewniania dostępności,
    • filmy zostały opublikowane przed wejściem w życie ustawy o dostępności cyfrowej.

Przygotowanie deklaracji dostępności

Oświadczenie sporządzono dnia: 2020-11-23.

Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.

Data ostatniego przeglądu deklaracji: 2024-03-12.

Skróty klawiaturowe

  • Na stronie internetowej można używać standardowych skrótów klawiaturowych przeglądarki.

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt. Osobą kontaktową jest Marcin Wyszkowski lub Paweł Krzystanek, starostwo@powiat-sieradz.pl . Kontaktować można się także dzwoniąc na numer telefonu +48 43 822 09 02 . Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać skargi na brak zapewnienia dostępności.

Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością

Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej lub jakiegoś jej elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji. Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji. W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej lub jej elementu. Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.

Strona internetowa Rzecznika Praw Obywatelskich

Dostępność architektoniczna

Starostwo Powiatowe w Sieradzu

Plac Wojewódzki 3
98-200 Sieradz

Siedziba Starostwa Powiatowego w Sieradzu zlokalizowana jest w budynku przy Placu Wojewódzkim 3 w Sieradzu.
Wejścia do budynku urzędu poprowadzone są poprzez utwardzone dojścia. Osoby z niepełnosprawnościami mają zapewniony dostęp do budynku w następujący sposób - wejście posiada podjazd dla osób niepełnosprawnych umożliwiający dostęp się do budynku osobą poruszającym się na wózkach inwalidzkich lub rodzicom z dziećmi w wózkach. Podjazd i schody wyposażone są w poręcze.
Wewnątrz budynku znajdują się trzy dźwigi osobowe umożliwiające dostęp do wszystkich pięter budynku. Budynek posiada dwie klatki schodowe. Schody wewnątrz budynku wyposażone są w poręcze.
Stanowiska postojowe dla samochodów osobowych, z których korzystają osoby z niepełnosprawnością są usytuowane w pobliżu wejść do budynku.
W budynku nie ma urządzeń dla osób niewidzących lub słabowidzących oraz niesłyszących lub słabosłyszących. W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie Braille'a, ani oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących.Na terenie budynku istnieje możliwość poruszania się osób niepełnosprawnych z psem przewodnikiem. w tym celu należy zgłaszać się do zlokalizowanej przy wejściu frontowym Portierni w celu uzyskania dodatkowej pomocy, bądź informacji o lokalizacji poszczególnych wydziałów w urzędzie.
Uwaga: Istnieje możliwość umówienia spotkania z interesantem na parterze celem załatwienia sprawy i obsługi w dogodny dla niego sposób.

Aplikacje mobilne

brak

Dodatkowe informacje

  • Informacja o możliwości skorzystania z tłumacza języka migowego
    Zgodnie z ustawą z dnia 19 sierpnia 2011 r. o języku migowym i innych środkach komunikowania się (Dz. U. z 2011 r. nr 209 poz. 1243) Starostwo Powiatowe w Sieradzu zapewnia osobom uprawnionym tj. doświadczającym trwałe lub okresowe trudności w komunikowaniu się dostęp do świadczenia następujących usług:
    • tłumacza PJM (polski język migowy)
    • tłumacza SJM (system językowo-migowy)
    • tłumacza SKOGN (sposób komunikowania się osób głuchoniemych)
    Osoby, które chcą skorzystać z pośrednictwa tłumacza języka migowego zobowiązane są do zgłoszenia tego faktu na co najmniej 3 dni robocze przed planowaną wizytą w Starostwie Powiatowym w Sieradzu (z wyłączeniem sytuacji nagłych). Telefon 43 822 78 62, fax 43 822 78 61, e-mail starostwo@powiat-sieradz.pl
    Można również skorzystać z pomocy osoby, która ukończyła 16 lat i została wybrana przez osobę zainteresowaną, w celu ułatwienia porozumienia z nią i udzielenia jej pomocy w załatwieniu spraw.
Informacja wytworzona przez:
Administrator , w dniu:  23‑05‑2019 07:00:00
Informacja wprowadzona do BIP przez:
Administrator , w dniu:  23‑05‑2019 07:00:00
Data ostatniej aktualizacji:
12‑03‑2024 11:16:37
Ilość wyświetleń:
Trwa wczytywanie
Wczytywanie danych...
Lp. Rodzaj zmiany Data aktualizacji Wytworzono przez Wprowadzono przez Akcje
Wczytaj kolejne wersje artykułu
Pokaż archiwalne komunikaty publikowane na tej stronie